Fata din tren — Cronică de film (Mădălina-Melinda Liedl)
O femeie alcoolică în tren. Două
cupluri aproape perfecte văzute cu tristeţe dintr-un vagon de tren, dar cel mai
important un mister de rezolvat—Acestea sunt elementele unui thriller psihologic
care vă va ţine cu sufletul la gură: Cine este criminalul?
Filmul Fata din tren aduce în faţă publicului o distribuţie de excepţie, Emily Blunt, care din Regina Victoria devine o femeie alcoolică.
Alături de ea Edgar Ramarez şi Rebecca Ferguson completează armonios
distribuţia.
Filmul regizat de Tate Taylor
a avut premiera în România în anul 2016 şi este inspitat de cartea omonimă scrisă de Paula Hawkins, cartea care a dominat topul NY Times al celor mai
citite cărți. Filmul este realizat în stilul poveştii în ramă cu flashback.
Acţiunea nu are un ritm cronologic, evenimentele sunt prezentate din
perspectiva fiecărui personaj.
Acțiunea se petrece într-un
vagon de tren de unde protagonista, Rachel priveşte zilnic un cuplu(Magan şi Scott) care avea tot ce
îi lipseşte ei. Într-o zi
vede ceva neobişnuit şi destinul o face să intre in vieţile celor pe care în
urmă cu ceva timp doar le admira. O femeie divorţată care călătoreşte zilnic cu
trenul la New York. O femeie alcoolică care încă ,,bântuie’’ viaţa fostului
soţ, Tom care este căsătorit şi are un copil cu Ana. Rachel crede în nevinovăţia ei, dar pierdută în
mrejele alcolului îşi poate ucide
rivala?
Filmul stârneşte încă de la
început curiozitate prin notoritatea primită de carte, dar şi datorită
protagonistei care uimeşte de fiecare dată publicul prin capacitatea sa de a se
transfigura în personajele ei. Personajul Rachel este cel mai complex şi cel
care găseşte cheia misterului ce se ascunde în viaţa ,,cuplului
perfect.’’Foarte interesant este că privirea eroine prevesteşte de la început
ceva mortal. Spre
deosebire de bărbaţi, în acest film personajele feminine sunt foarte bine
conturate prin drama din sufletul lor, chiar sunt filmate în gros-plan punând accent pe
reacţii.
Filmul te ţine ,,cu sufletul la gură’’ şi vrei să ştii cu orice preţ cine este vinovat. Scenele sunt
foarte bine structurate, iar succesiunea lor determină privitorul să învinovăţească
fiecare personaj. Trecerea de la antagonist la protagonist te zăpăceşte.
Fiecare flashback şi implicit amintirile protagonistei ne apropie de adevăr. La
început atât scena de pe terasă cât şi
cea din tunel sunt neclare, dar schimbând perspectiva personajelor aflăm ce s-a
întâmplat. Discuţia dintre Rachel şi fosta şefă a lui Tom este un prim pas. Descoperirea telefonului victimei
este un progres. La final — ADEVĂRUL.
Povestea este cât
se poate de credibilă, dar tipic unui film american, personajele nu au o moarte
suficient de apropiată de realitate. Cum poate cineva să leşine doar dacă este
împins sau să moară doar dintr-o lovitură uşoară la cap?
Comentarii
Trimiteți un comentariu